tirsdag 9. februar 2016

Project Life for Kreativ Scrapping


En av de tingene jeg virkelig liker godt med Project life, er at man har muligheten til å ha mange bilder av en hendelse som strekker seg over flere dager, uten at man "mister tråden" underveis. Denne gangen har jeg laget en side fra uke 34, der mellomste gutten hadde et uhell på skolen og fikk et dypt kutt over øyet. Ved hjelp av project life, kunne jeg da lage en dobbel side der man ser skaden underveis, og hvor jeg kunne skrive mer detaljert om hva han tenkte, hva som skjedde, og hvordan forma var etterpå.


For å lage denne uka, har jeg brukt to A-design lommer fra Becky Higgins. Jeg har brukt kort fra core kitene High Five, Midnight Edition, Honey, Blush og Maggie Holmes. Alle kortene har fått litt farger i kantene. Jeg har brukt blåfarger i tre forskjellige fargetoner, som jeg har sprayet på et plastbrett, deretter sprayet litt vann over, og dyppet kortene nedi. På den måten kan man lage litt vannfarge-effekt på kortene. Kortene kan bøye seg litt når man bruker mye vann og farge på de, men dette pleier alltid rette seg veldig greit ut når man legger de i lommene etterpå.


Jeg har brukt Washitape og klistremerker som pynt på kortene. Klistremerkene kommer fra bl.a Simple Stories diy Clear stickersSn@p life documented icon stickers og Tim Holtz small talk.


Chipboardhjertene kommer fra Wycinanka, og stjernene fra Studio Calico. Jeg liker godt å pynte med klistremerkene litt lag på lag, og gjerne litt små dråper med farge tilfeldig rundt forbi.



 Neste siden er laget i samme stil som første siden, også her med rødt som kontrastfarge. Jeg har brukt stempler fra Technique Tuesday, og klistremerker fra Theresa Collins Journaling Tidbits.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar